Máte pocit, že vaše dítě ve škole v učivu trošku plave? Chcete mu pomoci ale sami na to nemáte? Neznáte látku a přemýšlíte o doučování? Kdy se opravdu vyplatí?
Hledáte pro dítě doučování? Kdy ho opravdu potřebuje a kdy je zbytečné?
Může se stát, že i dítě, které se vždy skvěle učilo, začne v látce plavat a začne tak nosit horší známky. Jestliže se jedná jen o krátkodobou záležitost, nic se neděje, známky se přece vždy dají opravit. Jenže, co když se dítě začne hůře učit a trvá to již delší dobu? Jak mu pomoci? Řešením je samozřejmě doučování, což asi napadne každého. Rodiče se sice s dítětem mohou učit, ovšem ne vždy rodič na danou látku sám stačí. Je to i váš případ a nevíte, zda dítě doučování skutečně potřebuje? Kdy se rozhodnout a někoho zkušeného hledat?
Doučování může pomoci všem dětem
Doučování ale není jen pro děti, které jsou ve škole slabší. Například před náročnými zkouškami nebo před přijímačkami, se doučování hodí všem. I nadané děti občas potřebují popostrčit nebo potřebují, aby se jim někdo věnoval, tím se přirozeně rozvíjí jejich talent. Snažte se proto zhodnotit, jak na tom vaše dítě aktuálně je. Pokud nosí domů horší známky dlouhodobě, je doučování na místě a to bez debat, pokud ale dítě doneslo jen pár špatných známek, můžete se s ním zkusit učit vy sami, někdy totiž dítěti jen stačí to, že se mu někdo věnuje, že s ním nad látkou přemýšlí. Samozřejmě, že před každou zkouškou či testem je třeba přípravy zintenzivnit, na to ale třeba taky budete stačit. Dítěti je vhodné najít doučování ale třeba i v případě, že se učí dobře, ale neudrží pozornost, je mnoho zkušených a vzdělaných lektorů, kteří se věnují i dětem, které trpí určitými poruchami soustředění nebo učení.
Sledujte, jak se situace vyvíjí pravidelně
Je třeba dítě mít pod dohledem neustále a to i tehdy, když samo dítě na otázky ohledně školy odpovídá nekonkrétně a odbývá vás. Mladším dětem jsou rodiče obvyklé již zvyklí kontrolovat pravidelně věci do školy, podepisovat úkoly a žákovskou knížku. Jenže starším dětem se věci už tolik nekontrolují a rodič sám často neví, co se v průběhu roku ve škole děje, větší děti už zážitky ze školy s rodiči prostě nesdílí. Není důležité sledovat jen výsledky v podobě známek. I podle toho, jak se situace vyvíjí a jaké jsou průběžné výsledky dítěte, můžete zjistit, zda je třeba najít doučování z konkrétního předmětu nebo ne.